Praca w domu, a organizacja czasu

kaboompics2

Praca w domu to dla większości ludzi praca łatwa i przyjemna. Szef nie wisi Ci nad głową, sama możesz wyznaczyć sobie godziny, w których pracujesz, możesz spać tyle ile chcesz… Tak, wszystko pięknie i ładnie, ale z mojej perspektywy wygląda to wszystko trochę inaczej.

Ileż to razy zdarzyło mi się jeść pyszne śniadanie w łóżku o 10 rano, z laptopem na kolanach żeby popracować? Mnóstwo! A jak ta praca wyglądała? Zwykle kończyło się na czytaniu ciekawych blogów, przeglądaniu facebooka lub oglądaniu nowego odcinka ulubionego serialu i z pracą nie miało nic wspólnego. A jeśli w godzinach przedpołudniowych nie udawało mi się popracować, to wszystkie obowiązki przypadały na godziny wieczorne lub nocne. I tak w kółko.

W końcu stwierdziłam, że bez dobrej organizacji czasu nie uda mi się wszystkiego dopilnować. Zaczęłam więc przeszukiwać Internet w poszukiwaniu informacji jak się do tego zabrać, potem plan dopracowywałam przez kilka miesięcy przyzwyczajając się do nowego trybu życia.

Praca w domu, a organizacja czasu, czyli 6 moich sprawdzonych sposobów jak zostać Panią własnego czasu:

1. Wyznaczenie sobie godzin pracy.

Musze wstać przynajmniej o godzinie 8.00 i od razu po śniadaniu zabrać się do pracy. Bez wyznaczenia sobie ram czasowych jestem w stanie niemiłą pracę odwlekać w nieskończoność {np. prowadzenie księgowości}.

2. Planowanie dnia.

Bez dobrego organizera ani rusz. Na szczęście ja już znalazłam mój ideał na blogu Aliny z designyourlife.pl. Notuję sobie w nim wszystko i planuję prawie każdą godzinę mojego dnia, w tym także czas, który poświęcam na wysyłki na poczcie, sprzątanie domu czy gotowanie obiadu.

3. Instagram, Facebook w miarę możliwości offline.

Portale społecznościowe to największe pożeracze mojego czasu. Niestety przy prowadzeniu własnej firmy w dzisiejszych czasach są prawie niezbędne, ponieważ służą do komunikowania się z klientami i odbiorcami, ale w czasie pracy staram się korzystać z nich sporadycznie i krótko i na przykład, na Facebooku do przodu planować publikowanie postów, a Instagram odwiedzać tylko po to by szybko dodać zdjęcie.

4. Czystość w miejscu pracy.

Mój pokój jest także moim biurem, więc musi być w nim czysto. Pościel na łóżku, walające się ubrania po krzesłach to nie dla mnie, dlatego zwykle wieczorem przed spaniem usuwam z widoku wszelkie niepotrzebne przedmioty, a co dwa dni w ciągu dnia odkurzam, ścieram kurze i myję podłogę.

5. Ładny ubiór i makijaż.

Siedzenie w piżamie do południa albo i dłużej w zupełności nie sprzyja ani pracy ani organizacji. Mogłoby się wydawać, że ten punkt jest mało istotny, ale nasze samopoczucie ma ogromny wpływ na efektywność naszej pracy. W momencie, w którym postanowiłam ubierać się w domu tak bym mogła spokojnie wyjść do ludzi, zaczęłam się czuć o wiele lepiej. Do tego delikatny makijaż i dla listonosza czy kuriera wyglądam jak prawdziwa bizneswoman:)

6. Urlop.

Nigdy nie pracowałam na etacie, ale wiem jak wygląda taka praca choćby z praktyk studenckich – pracujesz od 8 do 16 i później masz wolne. Z pracą na własny rachunek tak to nie wygląda. Wieczór, noc, sobota, niedziela, pracujemy więcej i dłużej, bo stawiamy sobie większe wymagania, na wolne nie ma czasu. Dlatego też postanowiłam, że weekendy, a zwykle tylko niedziele będą całkowicie dla mnie i mojej rodziny. Bez komputera, bez Internetu, całkowicie offline.

Ten plan sprawdza się u mnie w zupełności, choć są takie dni, w których nie udaje mi się dobrze się zorganizować i wykonać zaplanowanych czynności. Wtedy nie załamuję się, ale następny razem staram się poprawić.

A jak u Was ma się organizacja własnego czasu? Macie jakieś swoje metody, które stosujecie?

Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

*