Zdrowa dieta: witaminy na wzmocnienie i porost włosów

witaminy

W dzisiejszym poście będzie trochę o witaminach, które musimy dostarczać organizmowi, aby mieć zdrowe i mocne włosy. Aby rosnąć, być mocne i lśniące, włosy potrzebują witaminy A, E, H, F, C i witamin z grupy B.

kuchnia.wp.pl

1. Witamina A na wzmocnienie

Witamina A wpływa na prawidłowy metabolizm komórek rogowego nabłonka skóry, do których należą także zrogowaciałe komórki macierzy włosa. Deficyt  objawia się bardzo suchymi, słabymi i łamliwymi włosami. Dłuższe utrzymywanie się takiego stanu może doprowadzić do zahamowania wzrostu włosów oraz ich wypadania. Główne źródło witaminy A stanowią tkanki zwierzęce np. wątróbka, jaja, tłuste mięso, mleko, sery, masło. Poza tym witamina ta znajduje się także w pomidorach, papryce, marchwi, warzywach zielonolistnych itp.

Moje ulubione źródło: Pestki słonecznika

2. Witaminy z grupy B na szybszy porost

  • Witaminę B1 (tiaminę, znajdziemy w kurzej piersi, ziarnach słonecznika, kotlecie schabowym.
  • Witaminy B2 (ryboflawiny), należy szukać w brokułach, mleku, jogurtach lub wieprzowinie. Dwie powyższe witaminy regulują pracę gruczołów łojowych, uczestniczą w procesach regeneracji komórek i tkanek, zabezpieczają przed powstawaniem łupieżu.
  • Witamina B3 (niacyna), współzarządza pracą układu krwionośnego, jest potrzebna do wytworzenia odpowiedniej ilości czerwonych krwinek oraz wpływa na rozszerzenie naczyń krwionośnych. Dzięki niej składniki pokarmowe i tlen dostarczane są do wszystkich tkanek i komórek, w tym również do włosów, zapewniając im odpowiednie odżywienie.
  • Witamina B5 (kwas pantotenowy), bardzo dobrze wpływa na włosy. Poprawia ich pigmentację. Jest naturalnym lekiem na siwienie. Odgrywa ogromną rolę w procesach regeneracyjnych. Możemy znaleźć ją w brokułach, a także pieczarkach.
  • Witaminę B6 (pirydoksyna), dostarczymy włosom jedząc sardynki, banany, wątrobę. Jest ona niezbędna w procesie produkcji włosa, gdyż bierze udział w podziale komórek w mieszkach włosowych. Zatem niedobór tej witaminy może zahamować wzrost włosów.
  • Również witamina B9 (kwas foliowy), jest odpowiedzialny za wzrost włosów. Najwięcej znajdziemy jej w orzeszkach ziemnych
  • Natomiast witamina B12 (cyjanokobalamina), wzmacnia włosy i zapobiega ich wypadaniu, znajduje się w kurzych wątróbkach oraz wołowinie. Niedobór tych witamin może prowadzić do nadmiernego łojotoku.

4. Witamina E

Pomaga ona zapewnić dobre krążenie krwi do głowy, dzięki zwiększeniu absorpcji tlenu. Chroni włosy i mieszki włosowe przed szkodliwym działaniem wolnych rodników. Witaminę E znajdziemy w zbożach, migdałach, oleju szafranowym, oleju kukurydzianym, oleju sojowym, zielonej rzepie. Powodem niedoboru tej witaminy jest zwykle niezdolność do wchłaniania olejów i tłuszczów.

Moje ulubione źródło: migdały (dziennie 50g)

4. Witamina H (biotyna)

Wpływa na prawidłowe funkcjonowanie włosów. Zapobiega ich siwieniu oraz łysieniu. Biotyna bywa nazywana witaminą piękna, ponieważ pomaga uporać się z takimi problemami jak: trądzik, łupież, a także wypadanie i siwienie włosów.. Bogate w witaminę H są: wątróbka, mąka sojowa, orzechy włoskie i ziemne, sardynki, migdały, grzyby, szpinak, kraby, pomidory, marchew.

5. Witamina C

Dla mocnych włosów niezbędny jest kolagen, za prawidłowy rozwój którego odpowiedzialna jest witamina C. Wpływa on na kondycję włosów. Szukać jej należy przede wszystkim w cytrusach, owocach kiwi, guawy, papryce.

Moje ulubione źródło: truskawki (dzienne zapotrzebowanie pokrywa 100g)

A Wy pamiętacie o prawidłowej suplementacji?

Pozdrawiam!

Madie

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
  • mazidko

    dzięki tym witaminą nie tylko włosy się poprawią ale ogólnie cały organizm. Cera, paznokcie.Bardzo ważna jest różnorodność w diecie, a jak nie jesteśmy w stanie dostarczyć do organizmu wszystkich witamin w odpowiedniej ilości warto wspomóc się jakimś zestawem witamin z apteki itp. Od lat kupuję swoje na nuvialab.pl bo przez internet jest taniej. cieszę się zdrowiem, ładnymi włosami, paznokciami i cerą

  • http://wwweronika.blogspot.com Weronika

    Muszę z własnego doświadczenia powiedziec jedno- niedobór wit. A rzseczywiście wpływa na wypadanie włosów i na swędzenie skalpu!